God forretning at annoncere på TV2 Film

MediaWatch

TV2s nye filmkanal er kommet godt fra start, og kanalen har vist sig være et rigtig godt sted at annoncere. I den første uge har en TRP (Target Rating Points) kostet 323 kr., og det er uhørt billigt, siger Michael Osterfeld fra Carat til Markedsføring. Grundlaget for udregningen er en gennemsnitlig share blandt alle i den første uge på 1,9 pct. Det er noget højere, end Mikael Ostenfeld havde regnet med, og mere end TV2 Charlie (1,4), Kanal 5 (1,8) og Discovery (1,2). Fra januar overgår den nye filmkanal til betaling, hvilket vil få seertallet til at falde. Alligevel er Mikael Ostenfeld fortrøstningsfuld på kanalens vegne. Han tror, at film-kanalen har potentiale til at udvikle lige som Zulu, der også dykkede, da der skulle betales, men som siden er steget igen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også