Unge kinesiske mænd er oftest på nettet

MediaWatch

Ny undersøgelse viser, at den typiske kinesiske internetbruger er en ung mand, der bruger nettet til instant messaging og nyheder. Kineserne handler derimod sjældent over nettet, viser undersøgelsen fra den kinesiske regerings tænketank, Chinese Academy of Social Sciences. Ifølge undersøgelsen bruger to tredjedel af netbrugerne internettet til at læse nyheder og spille computerspil. Halvdelen bruger nettet til at downloade musik og film, og generelt foretrækker kineserne instant messaging frem for emails. Tre fjerdedel af de kinesiske netbrugere har aldrig købt noget over internettet, og blot 10 procent handler over nettet mindst en gang om måneden.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også