Reklame-auktion blev kæmpefiasko

MediaWatch

Svensk TV4 satte en særdeles attraktiv reklameblok på auktion og endte med en stor økonomisk bet. Det var reklamepauserne under finalen på det populære reality-program 'Idols', som TV4 havde lagt under hammeren, for at annoncørerne kunne overbyde hinanden. Men fremgangsmåden havde den stik modsatte effekt. Interessen for auktionen var meget lille, og dem, der bød, endte med at få reklamepladserne for en brøkdel af den normale pris, skriver Dagens Media. TV4 har nu afbrudt auktionen, selv om kun to af de tre reklameblokke i programmet er solgt. Medierådgiver Anna Hjalmarsson fra konsulentvirksomheder Outcome siger, at mange annoncører er betænkelige ved, om TV4s auktion overhovedet er lovlig.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også