Mediehuse klar til radio

MediaWatch

Den ledige landsdækkende radiofrekvens får ikke lov til at være lydløs længe efter Sky Radios stop, hvis det står til danske øvrige medier. Sky Radio sender for sidste gang på mandag, og i kulissen står andre danske medier klar til at byde på den ledige frekvens. Henrik Knack, direktør i SBS Radio, der driver The Voice og Radio 2, siger til Politiken, at han ser en oplagt mulighed for at sende landsdækkende radio til samtlige borgere og tjene penge på det. Derfor vil virksomheden byde, når frekvensen bliver sat til salg igen. Det samme gælder for Lasse Bolander, der er direktør i Det Berlingske Officin. Han siger til avisen, at virksomhedens interesse for at drive en landsdækkende radiokanal på ingen måde er aftaget. Også TV2 og TV3 er interesserede i at byde på den ledige frekvens. TV2s direktør Parbo siger, at TV2 har en ambition om at blive et fuldbårent mediehus. Derfor er stationen meget interesseret i radio. MTG, der ejer TV3, har allerede erfaring med at drive radiokanaler i flere andre lande. Så MTGs direktør Jørgen Madsen er også klar til at byde på den ledige frekvens, hvis betingelserne er de rette. Alle de omtalte medier bød også på den femte FM-kanal for to år siden, da Sky vandt med højeste bud - 54 mio. kr. årligt i seks år.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også