Berlingske satser på gratisaviser

MediaWatch

Det Berlingske Officin samler sine gratis udgivelser i afdelingen Berlingske Gratismedier for at udnytte stigende vækst. Fra nytår rykker gratisavisen Urban, Erhvervsbladet og Berlingske Lokalaviser ind under samme direktør - Lars Bo Haber-Petersen, der i øjeblikket er adm. direktør for B.T. "Avislæsning er igen i vækst, men først og fremmest på grund af gratisavisernes udvikling. Vi ønsker at følge udviklingen af gratismedier meget nøje, både på print og i den digitale verden," siger koncernchef hos Berlingske Joachim Malling. Den nye afdeling skal tage sig af produktion, logistik, økonomi og administration, mens den redaktionelle linie på gratisaviserne forbliver uændret. Berlingske Gratismedier får 400 ansatte og en omsætning på 700 mio. kr.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også