Det hollandske teleselskab Royal KPN NV præsenterede mandag et fald på næsten 10 pct. i nettoresultatet for tredje kvartal. Årsagen til det dårlige resultat skal hovedsageligt findes i priskonkurrence og lavere salg til både erhvervs- og privatkunder. Nettoresultatet faldt til 329 mio. euro fra 364 mio. euro i tredje kvartal sidste år. Det samlede salg faldt en smule, dog steg salget på mobil-delen med 6,6 pct. Markedet reagerede ved at sende KPN-aktien ned med 2,6 pct.
Del artikel
Tilmeld dig vores nyhedsbrev
Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.
Sommerbarometer. Lars Høj, chef og ejer af Dokumentarkompagniet, mener ikke, at historier om tech-koncerners ”totalødelæggende forretningsmodeller” kan få nok opmærksomhed.
Topchef i den norske mediekoncern er ikke glad for bundle-tilgangen. En platformstilgang, der imiterer konkurrenterne i Silicon Valley, er nøglen til mediers overlevelse i en digital æra, mener han.
I sommerferieugerne udkommer MediaWatch med ét dagligt nyhedsbrev. Sitet vil som vanligt blive opdateret løbende med stort og småt fra medie- og forlagsbranchen.
Annoncører i Orchestras fællesindkøb får snart et nyt værktøj, der skal give bedre overblik, hvordan værdien af forskellige former for annoncering er fordelt.
”Det står ganske enkelt ikke mål med vores ambitioner for public service,” siger DR-chef om public service-institutionens manglende mulighed for at redigere i kommentarsporet.
Hun har varetaget koncernens eksterne pressearbejde og arbejdet med intern kommunikation. Efter sommerferien skifter hun til en stilling hos musical-producent.