Potentiale i udvikling af fodboldhjemmesider

MediaWatch

FCK og Brøndby har de mest populære klub-hjemmesider. Tilsammen er fck.dk og brondby.com de foretrukne SAS-liga hjemmesider for 62 procent af de danske fodboldfans. Det viser den seneste undersøgelse, som analyseinstituttet Userneeds har foretaget for Morgenavisen Jyllands-Posten. Selv om begge klubbers hjemmesider tilbyder et stort informationsmateriale om trupperne, klubberne, deres kampe og interviews med trænerne, efterspørger begge fanskarer mere materiale. De ønsker hyppigere opdateringer, gallerier med spillerne og adgang til interaktiv underholdning, hvor de kan kommunikere med spillerne, trænerne og andre fans. Fodbold er visuelt, og derfor er levende billeder et vigtigt element. Når fans har set kampen på stadion, vil de også gerne kunne se højdepunkterne på pc'en, når de kommer hjem.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også