Schibsted vil være stor i Europa

MediaWatch

Den norske mediegigant Schibsted, der i forvejen er førende inden for tv, aviser, film og forlag, retter nu blikket mod Europa og nettet. Koncernen har allerede i år spenderet mange penge på nye netsatsninger i Norge og Sverige, og nu er tiden kommet til Europa, skriver Berlingske Tidende. Koncernchef Kjell Aamot oplyser til kampagnje.com, at visionen er at løfte Schibsted fra et skandinavisk mediehus til et europæisk mediehus. Satsningsområdet er nettet og mobile tjenester. Seneste har man lanceret en ny søgetjeneste, www.sesam.no, der skal konkurrere med Google og Yahoo. Schibsted ejer Skandinaviens to største dagblade Verdens Gang (VG) i Norge og Aftenbladet i Sverige. Dertil kommer ejerandele i Metronome Fil, TV 2 Norge, Sandrew Metronome og Schibsted Forlagene.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også