Købsadfærd på nettet svinger meget

MediaWatch

Der er store forskelle på, hvordan danskere, svenskere, nordmænd og finner bruger internettet til at foretage indkøb. En Sifo-undersøgelse viser, at et flertal af befolkningen i de nordiske lande handler på internettet. Men der er store forskelle landede imellem. Interessen for internet-handel er størst i Danmark og Norge, hvor henholdsvis 66 og 58 pct. af befolkningen handler på nettet. I Sverige er det knap halvdelen, 49 pct., mens det er 42 procent af finnerne, der har handlet på internettet. "Så meget som 10 pct. af alle transaktioner med Visa-kort i Norden er resultat af internethandel," siger Sven Estwall, regionsdirektør for Nord-Europa i Visa Europe. Han forventer, at det tal vil stige betydeligt i fremtiden. Ikke mindst fordi det er de unge, der handler mest på internettet.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også