Jørgen Mads Clausen bedst i medierne

MediaWatch

Dansfoss-chef Jørgen Mads Clausen er ifølge erhvervsjournalister den danske leder, der er bedst til at håndtere medierne. Lige efter Danfoss-chefen følger på de næste pladser Peter Straarup, Danske Bank, Jørgen Lindegaard, SAS, Lars Rebien Sørensen, Novo Nordisk og Stig Elling, Star Tour. Dommen kommer fra den seneste Media Viewpoint-analyse fra Institut for Konjunktur-Analyse. 114 fremtrædende erhvervsjournalister har deltaget. Udover topcheferne er også informationscheferne ranglistet. Og også her kommer Danfoss med informationschef Ole Dugbjerg ind på en førsteplads, som han må dele med Poul Guldborg fra Dansk Supermarked. Dernæst er det Foghs nu tidligere pressechef Michael Kristiansen, Mike Rulis fra Novo Nordisk og igen Stig Elling fra Star Tour. Set over en bred kam er de bedste virksomheder, når det kommer til medierelationer SAS, Star Tour, DSB og Novo Nordisk. De brancher, som klarer sig bedst er Fly/luftfart og Telekommunikation. De bedste websider, når det gælder relation til medierne, finder man hos DR, DSB og Folketinget. Kriterierne, som er lagt til grund, er blandt andet, at lederne skal være professionelle og klar til at stille op. Virksomhederne skal være synlige og dagsordensættende, og websiderne skal være brugervenlige og rige på information.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også