Apple laver video-iPod

MediaWatch

Computergiganten Apple håber at gentage mp3-succesen og lancerede onsdag en iPod, der kan vise video. Video-iPoden er et led i et samarbejde med tv-selskabet ABC, der er gået med til at sælge sine populære tv-programmer som 'Desperate Housewives' og 'Lost' for omkring 12 kr. per afsnit, dagen efter de har været sendt i fjernsynet. Programmerne vil kunne købes i Apples online-butik iTunes, hvorefter man kan se dem på sin computer eller den nye iPod, der har en skærm på to tommer. Apples topchef Steve Jobs kalder aftalen med ABC for banebrydende og hæfter sig ved, at man aldrig tidligere har kunnet købe tv-programmer, dagen efter de blev vist. Analytikere ser med spænding på Apples initiativ, der ventes at blive den afgørende test for transportabel video - et område, der hidtil har ligget underdrejet på grund af dårlig billedkvalitet og mangel på spændende indhold.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Læs også