TV 2 buldrer frem

MediaWatch

TV 2 fremviser i øjeblikket en vækst i seerandelen, der savner lige i resten af Europa. TV3 og DR1 taber til gengæld stort. Børsen har gjort status over starten på den vigtige efterårssæson i fjernsynet, og i forhold til sidste år løber TV 2 med hele væksten. I uge 35-40 havde TV 2 en seerfremgang på 3,7 procentpoint på et år - en udvikling som tv-direktør i mediebureauet OMD, Johan Boserup, kalder "vild", når man f.eks. sammenligner med Tyskland og Sverige. Det er TV3 og især DR, der har mistet seere i forhold til sidste år, mens TV Danmark og de mindre aktører holder stand. Johan Boserup siger, forklaringen på TV 2s succes er et stærkt brand, trofaste seere og et godt flow.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også