Brian Mikkelsen: Dansk mediepluralisme er stadigvæk truet

Den største mediepolitiske trussel er ifølge Brian Mikkelsen den samme i dag som for 20 år siden, og derfor er medie- og kultursektoren undtaget fra Dansk Erhvervs krav om opgør med støtteordninger.
For Brian Mikkelsen er mediepluralisme det vigtigste tema i dansk mediepolitik. | Foto: Jonas Olufson
For Brian Mikkelsen er mediepluralisme det vigtigste tema i dansk mediepolitik. | Foto: Jonas Olufson

Når Brian Mikkelsen, adm. direktør for Dansk Erhverv, skal trække en mere end 20 år lang tråd mellem hans tid som kulturminister i starten af nullerne og til hans nuværende virke som toplobbyist i spidsen for en magtfuld erhvervsorganisation, koger han det ned til ét ord:

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Læs også