MediaWatch

Kulturministeriet vil udvide direktion med ny afdelingsleder

En ny afdelingschef skal bl.a. drive og udvikle indsatsen på tech-området, lyder det fra ministeriet.

Foto: Jens Dresling

Kulturministeriet udvider direktionen fra to til tre afdelingschefer, fremgår det af et jobopslag, som Altinget Kultur har beskrevet. I direktionen sidder også ministeriets departementschef.

”En udvidelse af direktionen skal styrke ledelseskraften i afdelingschefslaget og den samlede organisation, så ministeriet fortsat kan levere nye og gennemtænkte løsninger på det kulturpolitiske område, som løbende udvikler sig i takt med, at nye dagsordener får betydning. Det gælder fx de samfundsmæssige udfordringer, som tech-giganterne har medført, og deres betydning for vores demokrati og den offentlige samtale,” lyder det i jobopslaget.

Det er endnu uklart, hvilke specifikke arbejdsopgaver, der vil blive pålagt den nye afdelingsleder, da dette vil afhænge af afdelingslederens kvalifikationer.

”Vi forventer dog, at afdelingschefen vil få ansvar for at drive og udvikle indsatsen på tech-området. Herudover vil afdelingschefen få ansvar for en række af ministeriets øvrige faglige områder, som vil blive nærmere fastlagt afhængig af kompetenceprofil og erfaring. Afdelingschefen vil desuden blive ansvarlig for en del af stabsområdet og/eller et af koncernfællesskaberne på det administrative område,” lyder det videre i jobopslaget.

Ifølge Altinget Kultur har Kulturministeriet gennem de senere år gennemført en ny organisering og strategi. Dette har bl.a. ført til flere ansatte.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Den Uafhængige venter øget vækst i 2022 med dyrere abonnement

Radiostationen, der gik i luften i 2020, lagde 20 kr. til abonnementsprisen i marts, hvilket har fået nogle af de betalende lyttere til at falde fra. Medlemstallet ventes dog at vokse og omsætningen stige i indeværende år, vurderer strategichef Kasper Saugmann.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs