MediaWatch

Egmont: Medieaftalen fastholder uens medievilkår

Den nye medieaftale har en række gode elementer bl.a. med regulering af techgiganter. Men det er ærgerligt, at medieforliget ikke indeholder ligestilling af digitale medier, lyder det fra Nordisk Film.

Adm. direktør i Nordisk Film, Allan Mathson Hansen er tilfreds med medieaftalen, men retter samtidig blikket på flere faldgruber. | Foto: PR

Hos Nordisk Film er man tilfreds med, at den nye medieaftale øger finansieringen til danske film og serier med 50 pct. til hver. Det oplyser Egmont-koncernen i en pressemeddelelse kort tid efter præsentationen af en ny, smal medieaftale for 2023-2025.

”Regeringen og støttepartierne har lyttet til, at dansk film er hårdt presset i disse år dels på grund af stort produktionspres på grund af streamingselskaberne, dyrere arbejdskraft og reduceret betaling fra tv-selskaberne,” udtaler Allan Mathson Hansen, adm. direktør i Nordisk Film i meddelelsen.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

DR og Roskilde Festival dropper tv-samarbejde

Danmarks Radio har droppet alle livekoncertoptagelser og tv-produktioner fra årets musikfestivaler heriblandt Roskilde Festival. Seertilslutningen står ikke mål med ressourceforbruget, lyder det. I stedet spreder DR sine medarbejdere over flere festivaler henover sommeren.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs