
Det startede med den franske præsident Macron, som den 4. november havde et debatindlæg i Financial Times, hvor han gjorde rede for Frankrigs syn på islam.
Det fik Wolfgang Blau til at tweete om det paradoksale i, at præsidenten i sine bestræbelser på at nå et hovedsageligt europæisk publikum gik til en avis, der ikke længere har hjemme i et EU-land. Det kontinentale Europa mangler en fælles engelsksproget avis, lød konklusionen.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementMere fra MediaWatch
Mediekommentator kalder medieforlig en "lappeløsning"
Endnu en smal medieaftale er landet, uden der bliver foretaget markante ændringer af rammerne for de danske medier, som medievirksomheder kan slå sig på, lyder vurderingen fra mediekommentatorer. De store ændringer er udsat med en lang række udvalg og undersøgelser, og spørgsmålet er, hvor mange af regeringens mål, der reelt kan føres ud i livet.