MediaWatch

Nye reklameregler får fodboldliga til at sætte sponsoraftale på pause

Nye reklameregler, der forbyder reklamer for kviklån og bankydelser i forbindelse med bettingreklamer, sætter midlertidigt stopper for Nordicbets sponsorat af den næstbedste fodboldrække.

Billede fra kamp mellem Vejle Boldklub og Nykøbing FC i Nordicbet Ligaen i juli. | Foto: Anders Brohus

Divisionsforeningen stopper midlertidigt sponsoraftalen med bettingselskabet Nordicbet om den næstbedste fodboldrække for herrer, der hidtil har heddet Nordicbet Ligaen. Det skriver Divisionsforeningen i en pressemeddelelse.

Baggrunden er de nye reklameregler, der skal bekæmpe spilafhængighed, og som kræver, at reklamer for kviklån eller andre bankydelser ikke må stå sammen med reklamer for spil. Nordicbets sponsorat vil derfor være i clinch med reklamer for banker rundt omkring på stadioner og spillertrøjer i ligaen.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs