MediaWatch

Medier har foreløbig fået knap 60 millioner fra mediehjælpepakke

57,09 mio. kr. er blevet sendt i retning af en række medier, som har kunnet søge om støtte fra mediehjælpepakke. Beløbet, som i alt er afsat til pakken, er højere, end det blev udmeldt, da pakken blev vedtaget.

Foto: Lærke Posselt/Ritzau Scanpix

Den mediehjælpepakke, som blev vedtaget i april, og som kompenserer medier for faldende annonceindtægter som følge af coronakrisen, har frem til 24. august kastet 57,09 mio. kr. af sig til de berørte medier. Det oplyser Slots- og Kulturstyrelsen.

Hjælpepakken holder hånden under medier, hvis annonceomsætning falder med mere end 30 pct. som følge af coronakrisen. Indtil nu har kun medier, som ikke modtager redaktionel produktionsstøtte som fx ugeaviserne, kunnet søge om støtte fra puljen. Det havde 223 medier gjort ved ansøgningsfristen i slutningen af juni.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Lindhardt og Ringhof opkøbte hos konkurrent, årsregnskaber viser tilbagegang i tv-branchen og jobskifte var der mange af i uge 32. Dét og meget mere kan du læse mere om i denne uges overflyvning over mediebranchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs