MediaWatch

Medier har foreløbig fået knap 60 millioner fra mediehjælpepakke

57,09 mio. kr. er blevet sendt i retning af en række medier, som har kunnet søge om støtte fra mediehjælpepakke. Beløbet, som i alt er afsat til pakken, er højere, end det blev udmeldt, da pakken blev vedtaget.

Foto: Lærke Posselt/Ritzau Scanpix

Den mediehjælpepakke, som blev vedtaget i april, og som kompenserer medier for faldende annonceindtægter som følge af coronakrisen, har frem til 24. august kastet 57,09 mio. kr. af sig til de berørte medier. Det oplyser Slots- og Kulturstyrelsen.

Hjælpepakken holder hånden under medier, hvis annonceomsætning falder med mere end 30 pct. som følge af coronakrisen. Indtil nu har kun medier, som ikke modtager redaktionel produktionsstøtte som fx ugeaviserne, kunnet søge om støtte fra puljen. Det havde 223 medier gjort ved ansøgningsfristen i slutningen af juni.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny Zetland-chefredaktør, redning af radiokanaler og Radio Loud 2.0 har været ingredienserne i denne uges mediegryderet. Få stillet sulten med vores sammenkog af de vigtigste historier i denne briefing.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs