Sundhedsstyrelsen har købt kommunikation for 4,9 millioner hos Advice
![Under coronakrisen har Sundhedsstyrelsen brugt 4,9 mio. kroner på kommunikationsbureau. | Foto: Ida Marie Odgaard//](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article12020626.ece/ALTERNATES/schema-16_9/doc79rbywvxcur1625wlg0g.jpg)
Under coronakrisen har Sundhedsstyrelsen brugt 4,9 mio. kroner på kommunikation fra bureauet Advice, skriver fagbladet Journalisten, som har fået aktindsigt i styrelsens udgifter til kommunikationsbureauet.
Advices arbejde for Sundhedsstyrelsen har inkluderet udvikling af kampagner og design, analyser og køb af annoncer. Men prisen er ikke overraskende, hvis man holder det oppe mod det samlede beløb, Danmark har brugt på krisen, lyder det fra kommunikationsekspert Sune Bang.
"Jeg kan godt forstå, at det lyder voldsomt, når man siger beløbet, specielt fordi det har strakt sig over en relativt kort periode. Men det mener jeg ikke, det er," siger han til fagbladet.
I alt har Sundhedsstyrelsen ifølge en statusrapport brugt 16,5 mio. kroner under coronakrisen på kommunikation, der er produceret og distribueret ud mod borgerne og tæller både de brede og de mere segmenterede informationstiltag rettet mod forskellige befolkningsgrupper.
Relaterede artikler
Sundhedsstyrelsen forsvarer fordeling af annoncemidler
For abonnenter