MediaWatch

Danske Medier har blikket rettet mod to digitale fikspunkter ved EP-valget

Der er særligt to mediepolitiske emner, de private mediers interesseorganisation mener er på spil for dansk presse, når der søndag skal vælges nye medlemmer til Europa-Parlamentet.

Foto: Sascha Steinach/DPA/AP/Ritzau Scanpix

Om få dage skal der vælges 13-14 danske medlemmer til Europa-Parlamentet, der de kommende fem år skal være med til at sætte retningen for EU's politiske linje.

Det gælder naturligvis også mediepolitikken, selvom den ikke umiddelbart rangerer højt på partiernes EU-politiske dagsorden.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs