IAB Europe sætter spørgsmålstegn ved deadline fra datatilsyn

Brancheorganisationen fik i januar godkendt en plan for påkrævede ændringer af branchestandard for databeskyttelse ved online annoncering, TCF, men beder nu om dispensation for dele af planen.
Foto: Patrick Pleul/AP/Ritzau Scanpix
Foto: Patrick Pleul/AP/Ritzau Scanpix

Det belgiske datatilsyn, APD, har givet IAB Europe, som er den europæiske brancheorganisation for økosystemet omkring digital annoncering og marketing, frist til 11. juli til at få implementeret en handlingsplan med en række ændringer til den såkaldte TCF-ramme, ”Transparancy & Consent Framework”, så den lever op til GDPR-regler. 

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også