Mediacom er "påpasselig" med at anbefale Twitter til annoncører

Efter Tesla-ejer Elon Musks overtagelse af det sociale medie ser mediebureau med vis skepsis på Twitter som markedsføringskanal.

Hos Mediacom i Danmark holder man skarpt øje med, hvad der sker på Twitter efter Elon Musks overtagelse og indtræden som adm. direktør. Det skriver Markedsføring.

”Med det kaos Twitter står i med overtagelsen fra Musk, så vil vi også være mere påpasselige med at anbefale Twitter til vores annoncører i deres markedsføringsstrategi,” siger Ulrik Kristensen, Chief Planning Officer hos MediaCom til Markedsføring.

Han peger på, at der er sket fratrædelser i topledelsen på nøgleposter, har været misbrug af virksomhedskonti efter indførelsen af betalt verificeringskonto og manglende moderering af indhold som nogle af de ting, man på bureauet har noteret sig.

De forhold gør, at bureauet vurderer Twitter som mere ”high-risk” i forhold til tidligere.

For nyligt har også mediebureaugruppen GroupM, som er blandt verdens største medieindkøbere, meldt ud, at Twitter vurderes som en medieinvestering med “høj risiko”.

Hvis denne vurdering skal ændres, skal Twitter løse en række problemer, mener bureaugruppen ifølge Digiday. Blandt andet skal der genetableres et hold af ledende medarbejdere i Twitters afdelinger for IT-sikkerhed, og der skal indføres “fuld transparens” om fremtidige planer for udvikling af retninglinjer, moderation af indhold eller andet, der påvirker bruger- og brandsikkerhed, lød det.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Læs også