MediaWatch

Hver tredje dansker er hoppet på podcastbølgen

Stigningen i brug af podcast er særligt stor blandt de yngre danskere, men i den øvrige befolkning er lytningen kun steget svagt i forhold til sidste år, viser rapport.

Foto: Colourbox

Mens udbuddet af lydindhold og konkurrencen på podcast- og lydbogsmarkedet vokser, vinder podcast langsomt større indpas hos danskerne. Det viser tal fra seneste udgave af den årlige rapport ”Danskernes brug af nyheder” udarbejdet af medieforskere på Roskilde Universitet.

32 pct. af danskerne har lyttet til podcast indenfor den seneste måned, hvilket er en stigning på fire pct.point fra sidste år.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Salg af Chapter, sparerunde hos Sjællandske, nyt fra magasinbranchen samt forhandlinger i produktionsbranchen er blandt de større sager, der rullede ind i ugens løb i Mediedanmark. Få et overblik med denne uges briefing.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs