MediaWatch

Danske nyhedsmedier fastholder tillid og øger rækkevidde efter corona-boost

Særligt DR og TV 2 har i 2022 øget deres ugentlige rækkevidde, og nyhedsmedier har fastholdt høj tillid i befolkningen, efter coronakrisen løftede begge parametre, viser rapport. Men antallet af nyhedsundvigende danskere er steget, og det bekymrer TV 2-chef.

Foto: Jens Dresling

Coronapandemien har i vid udstrækning sluppet grebet om danskernes hverdag, men den voksende brug af - og tillid til - danske nyhedsmedier, som sygdomskrisen forårsagede, er bredt set varet ved i 2022.

Sidste år steg både befolkningens tillid til og brug af danske nyhedsmedier over en bred kam ifølge rapporten ”Danskernes brug af nyheder”, og rapportens forfattere fra Roskilde Universitet pegede på coronakrisen som årsag til stigningerne.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Salg af Chapter, sparerunde hos Sjællandske, nyt fra magasinbranchen samt forhandlinger i produktionsbranchen er blandt de større sager, der rullede ind i ugens løb i Mediedanmark. Få et overblik med denne uges briefing.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs