MediaWatch

NRK og Amedia øger beredskabet efter hackerangreb

Russisk hackergruppe har onsdag angrebet flere norske netsider, og det har fået norske mediehuse til at skrue op for sikkerheden.

Foto: Gorm Kallestad / NTB

DR’s norske public service-pendant NRK og Norges næststørste mediekoncern Amedia har øget deres beredskab, efter den russiske hackergruppe Killnet onsdag annoncerede et større hackerangreb mod Norske hjemmesider, skriver Kampanje.

”Det er ikke usandsynligt, at vi også kan være et mål for angrebet. Vi har ekstra beredskab på plads og overvåger situationen,” siger Thomas Walther Van Deurs, leder af NRK’s it-afdeling, til Kampanje.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Illustreret Videnskab hentede ny chefredaktør med fortid på B.T., Sam Productions meldte om sikker sejlads gennem 2021, inden modvind ramte i 2022, og rundspørge viste begrænset vilje til at betale for podcasts. Dét og meget mere kan du blive klogere på i denne uges overflyvning over mediebranchen.

Flertal vil af med spilreklamer

Et flertal af den danske befolkning mener, at spilreklamer bør forbydes. Det viser en meningsmåling, som Jyllands-Posten har fået lavet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs