MediaWatch

Det globale bogsalg steg i 2021

Salget af bøger på tværs af fysiske og digitale salgskanaler er steget med mellem fem og ti pct. i størstedelen af de 18 lande, som indgår i en ny kortlægning af det globale bogsalg i 2021.

Foto: Thomas Borberg/Politiken/Ritzau Scanpix

Det globale bogsalg voksede overordnet sidste år, men med den forskydning, at fremgangen i de fysiske boghandlere fortsat halter efter de digitale salgskanaler. Det fremgår af rapporten ”Globale bogsalgsmarkeder 2021” fra paraplyorganisationen EIBF, Den Europæiske og Internationale Boghandler Føderation.

På tværs af alle salgskanaler har størstedelen af de 18 markeder, der deltog i undersøgelsen, set salget stige med mellem fem og ti pct. I en tredjedel af landene, der indgår i undersøgelsen, steg bogsalget med 15 pct. eller mere.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Illustreret Videnskab hentede ny chefredaktør med fortid på B.T., Sam Productions meldte om sikker sejlads gennem 2021, inden modvind ramte i 2022, og rundspørge viste begrænset vilje til at betale for podcasts. Dét og meget mere kan du blive klogere på i denne uges overflyvning over mediebranchen.

Flertal vil af med spilreklamer

Et flertal af den danske befolkning mener, at spilreklamer bør forbydes. Det viser en meningsmåling, som Jyllands-Posten har fået lavet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs