MediaWatch

Radio4-direktør: Det bliver svært at nå mål om 350.000 lyttere i år

Radio- og tv-nævnet kaldte tidligere på året Radio4’s lyttertal ”påfaldende” lave, og på den baggrund har Radio4 redegjort for, hvordan lytningen skal hæves. Ifølge direktør Anne-Marie Dohm er det dog svært at vide, hvor stort det fulde potentiale for FM4 er og bliver.

Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix

350.000 lyttere i gennemsnit. Det er det mål, som Radio4 har sat sig for at opnå i indeværende år. Det var faktisk også målet for 2021 - men coronapandemien lagde en dæmper på Radio4’s flowlytning, som i stedet for at stige faldt fra 304.000 lyttere i gennemsnit i 2020 til 281.000 lyttere i gennemsnit for 2021.

Men med pandemien i bakspejlet går Radio4 nu målrettet efter at få flere lyttere til at tune ind på FM4-frekvensen, som Radio4 overtog efter Radio24syv i 2019. Det siger radioens direktør, Anne-Marie Dohm, efter offentliggørelsen af radioens public service-redegørelse for 2021, hvor Radio4 redegør for sine lyttertal.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs