Mediehuse sender pengene ud og arbejde

I jagten på at finde et supplement til de faldende indtægter på kerneforretningen aktiverer de største danske mediehuse store dele af pengekassen i opkøb af alt fra medier til spilvirksomheder.
Stig Ørskov, adm. direktør i JP/Politikens Hus. | Foto: Stine Holmgaard Tidsvilde
Stig Ørskov, adm. direktør i JP/Politikens Hus. | Foto: Stine Holmgaard Tidsvilde

Formuerne i de danske mediehuse har det sidste årti hobet sig, og derfor begynder de største af dem, Egmont, JP/Politikens Hus og Jysk Fynske Medier, nu at bruge formuen på vækstområder, der kan lægge til kerneforretningen, som er presset af faldende abonnements- og annoncekroner. Det skriver Finans.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også