MediaWatch

Financial Times skruer op for markedsføringen

Salget af digitale abonnementer kalder på promovering af journalistikken, mener Financial Times, der har øget marketingbudgettet med 30 pct.

Digitale abonnementer og journalistik sælger ikke sig selv - i hvert fald ikke lige så godt som med hjælp fra klassisk markedsføring. Det hører med til baggrunden for, at den britiske erhvervsavis Financial Times har skruet op for markedsføringen og søsat to nye kampagner, skriver Digiday.

I alt har Financial Times øget marketingudgifterne med 28 pct. for reklame målrettet forbrugerne og 30 pct. for B2B-kampagner i forhold til sidste år.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Medieklummen: Slip data fri på redaktionen

Ny rapport dokumenterer de positive effekter ved at demokratisere adgangen til data på nyhedsredaktionen. Men desværre hersker der stadig udpræget data-skepsis blandt danske journalister, skriver fellow ved SDU Malte Jørstad i ugens Medieklumme.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs