MediaWatch

Jysk Fynske køber trafik-app

Gennem datterselskab køber Jysk Fynske Medier trafikk-app. Ambitionen er først at brede den ud i Skandinavien og senere til andre lande Europa. 

Foto: Ole Frederiksen/Polfoto/Arkiv

Jysk Fynske Medier har købt teknologivirksomheden Geo24 ApS, der står bag Trafikalarm.dk. Det skriver Jysk Fynske Medier i en pressemeddelelse.

Købet sker igennem Jysk Fynske Mediers datterselskab Woerk. Ifølge Richard Wraee, udviklingsdirektør i Jysk Fynske Medier, passer Trafikalarm.dk godt ind i Woerks strategi om at have et større fokus mod udvikling af egne produkter og abonnementsmodeller.

"Trafikalarm-appen styrker vores strategiske fokus, og der er tale om et rigtig godt match med vores eksisterende forretning," udtaler Morten Voss Jørgensen, direktør i Woerk.

Trafikalarm står bag en app, der giver brugerne realtidsinformationer om trafikale situationer såsom fartkontrol, trafikuheld, køer og vejarbejde.

Indtil videre er appen kun lanceret på det danske marked, men Woerk oplyser, at det ser internationale muligheder for appen. Første skridt er i den forbindelse en skandinavisk tjeneste, mens andet ryk er en ekspansion til andre lander i Europa.

Appen kan hentes gratis i Apples App Store og i Google Play. Hvis man vil have realitidsopdateringer, kræver det et abonnement, som koster 29 kr. om måneden. Det er også muligt at bruge appen uden abonnement, men så vil man modtage trafikdataene med en-tre timers forsinkelse.

Ifølge Jysk Fynske Medier har mere end 700.000 danskere hentet appen.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs