MediaWatch

Annonceindtjeningen halter på Instant Articles

Medier tjener flere penge på artikler på egne hjemmesider end på Facebooks nyhedstjeneste.

Hurtigere artikelvisninger og en bedre brugeroplevelse har været blandt de hyppigst nævnte fordele, som tiltrækker læserne til Facebooks nyhedstjeneste Instant Articles.

Men begrænsningerne, som gør det sociale medie i stand til at skabe en gnidningsfri læseoplevelse, viser sig nu have omkostninger for mediernes annonceindtjening på platformen. Det skriver Wall Street Journal.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Yousee-ejer skyder gang i historisk it-projekt

Nuuday sætter nu gang i et fireårigt digitalt transformationsprojekt, der kommer til at stå koncernen i en milliard kroner. Op mod 80 pct. af de gamle systemer fra TDC-tiden skiftes ud. Investeringen skal sikre Nuudays digitale udvikling.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs