MediaWatch

Annonceindtjeningen halter på Instant Articles

Medier tjener flere penge på artikler på egne hjemmesider end på Facebooks nyhedstjeneste.

Hurtigere artikelvisninger og en bedre brugeroplevelse har været blandt de hyppigst nævnte fordele, som tiltrækker læserne til Facebooks nyhedstjeneste Instant Articles.

Men begrænsningerne, som gør det sociale medie i stand til at skabe en gnidningsfri læseoplevelse, viser sig nu have omkostninger for mediernes annonceindtjening på platformen. Det skriver Wall Street Journal.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Grønne Aller-regnskaber, tilføjelse til Podimo-top og opgør med techkæmper er blandt strømmene, der formede ugens nyhedslandskab i Mediedanmark. Få et overblik med denne briefing.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs