Emediate bliver ny annoncepartner for TV 2

D. 1. december startede et nyt samarbejde op mellem Emediate og TV 2, der skal styrke annonceringen på Tv2.dk.
MediaWatch

TV 2 har valgt en ny annoncepartner for at styrke fokus på digital annoncering. Medievirksomheden har ledt efter en komplet annonceplatform til både håndtering og optimering af online reklamer.

I den forbindelse er valget faldet på EmediateAd – Emediate’s annoncestyringssystem. Medvirkende til valget er In-Screen Measurements, en ny feauture, som gør TV 2 i stand til at se, hvilke bannerannoncer deres besøgende faktisk ser.

”Vi har længe sonderet markedet, men In-Screen Measurements blev udslagsgivende. Vi forventer os meget af 2012, hvor vi sænker vores reklamepriser og hæver kvaliteten. In-Screen Measurements passer som fod i hose i den strategi. Simpelthen fordi vi kan afregne med vores annoncører, så de kun betaler for de visninger, brugeren reelt ser. Det mener vi på TV 2 er reel kvalitet,” siger Jan Vetlov, Sales Director hos TV 2, i en pressemeddelelse.

Jan Vetlov udtaler desuden, at online medier er nødt til at fokusere i endnu højere grad på effektivitet og datagennemsigtighed.

”Det er klart for enhver, at annoncemarkedet er presset. Derfor er vi også sikre på, at aftalen med Emediate giver værdi videre til vores annoncører. Dels kan vi forudsige og måle den enkelte reklameplacerings effektivitet. Og dels har vi alt annoncedata til rådighed for vores kunder. Det skaber tryghed mellem os og vores annoncører,” siger han.

Samarbejdet mellem TV 2 og Emediate startede op 1. december.

- CT

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også