Jobsites: Ofir højdespringer i oktober

Blandt jobportalerne på det danske marked har især Ofir.dk hentet nye brugere i efteråret og har indtaget pladsen som det næststørste jobsite.

I sommer lancerede jobsitet Ofir.dk, der er en del af Richard Buncks North Media, en ny strategi, der bl.a. indebar en ny offensiv prisstruktur og et langsigtet, højt kampagnetryk. Det hører formentlig med til forklaringen på det solide løft i brugertallene, som efteråret har budt på for Ofir.dk.

I forhold til oktober 2010 havde Ofir.dk næsten 70.000 flere brugere i oktober i år - en stigning på 51 pct. Der er dog stadig langt op til klassens duks, Jobindex.dk, der havde en vækst på tre pct. i forhold til oktober 2010 og stadig har næsten dobbelt så mange månedlige brugere som Ofir.dk.

Ofir.dk's vækst er dog nok til, at sitet har passeret Jobzonen.dk, der i sidste uge gennemførte en markant sparerunde for at tilpasse sig det slukne jobmarked. Jobzonen.dk har holdt pladsen som toer på jobmarkedet igennem hele året - men måtte i september og oktober nøjes med at indtage tredjepladsen målt på antal brugere.

Jobzonen gik seks pct. tilbage i oktober sammenlignet med sidste år. Mest tabte Monster.dk dog med et fald på 29 pct. Også Jobbank.dk fik en ringe måned og tabte næsten en femtedel af brugerne i forhold til sidste år.

- LR

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også