MediaCast: R.I.P. kære læser, lytter og seer

Farvel til seere, lyttere og læsere. Goddag til mediebrugere. Ifølge ugens gæst i MediaCast, radiovært Christiane Vejlø, er bruger-tænkning vejen frem for medierne, og her har Radio24syv et digitalt forspring.
Camilla Mehlsen

”Danske medier er ikke langt fremme på det digitale, når det gælder sociale medier. Det er enormt vigtigt, at det er et strategisk valg, og at det ikke bare er, fordi der tilfældigvis sidder nogle i redaktionen, der synes, det der Facebook er meget sjovt."

- Radiovært på Radio 24syv og selvstændig rådgiver i but-why.dk Christiane Vejlø.

De sociale medier er længe blevet hyldet som en mirakelkur – eller et nødvendigt onde – for den traditionelle mediebranche, men hvorfor er det egentlig, at medierne skal satse på at involvere brugerne? Hvad får en tv-station, en lokalavis eller en radiovært ud af at være på Facebook og Twitter?

Det forsøger denne uges MediaCast at give svar på. Radiovært Christiane Vejlø er ugens gæst. Hun har i flere år arbejdet for at dele sin teknologibegejstring med andre end nørderne gennem det digitale livsstilsmagasin Elektronista.dk. Nu har Radio24syv givet hende radioprogrammet Elektronista om digital kultur. Her er hendes mission at omvende ganske almindelige mennesker til teknologiske entusiaster.

I denne MediaCast fortæller hun, hvorfor sociale medier er essentielt for programmet, om brugernes voksende magt og hun forklarer, hvorfor kvinder er de nye teknologiske heltinder.

Hun er selv en overordentlig flittig bruger af Twitter og Facebook, og sidst i MediaCast giver hun en opsang til alle danske journalister, der endnu ikke er på Twitter.

Hør MediaCast i player'en her på siden eller hent MediaCast i iTunes.


   

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også