Kunder kritiserer Infomedia

Produktet fra artikeldatabasen Infomedia er blevet for dyrt og for dårligt, klager flere kunder.

Den er gal med kvaliteten og især dele af prispolitikken hos Infomedia, skriver fagbladet Journalisten.

"Infomedia har lavet et system, der ender som en ekstra regning hos kunderne. Det er simpelthen ikke godt nok!" siger chefredaktør på 3F Palle Smed, derder blandt kritikerne.

Det er bl.a. afregningsmodellen, hvor kunderne betaler for alle de resultater, der dukker op i en søgning og ikke kun for de artikler, kunderne vælger at læse i helhed, der møder kritik.

Infomedia overvejer af samme grund at skrotte modellen.

"Jeg tror på, at man overlever som virksomhed, hvis man skaber god værdi for sine kunder. Hvis der er noget, jeg personligt ønsker, så er det at komme oplevelsen af, at det er dyrt at søge i Infomedia, til livs. Vi har en interesse i at få penge ind og afregne copyrights til dem, der har produceret tingene," siger adm. dir. hos Infomedia, Tim Wolff Jacobsen.

Infomedia er ejet af JP/Politikens Hus og Berlingske Media i fællesskab og kom i 2010 ud med et overskud på knap 12,2 mio. kr.

- LR

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også