Bureauer: Business.dk var nødt til at samle kræfterne

Klogt at Berlingske Business rebrander og konsoliderer sine mange små erhvervs-undersites på det stærkt konkurrenceprægede marked, siger mediabureauer.
Per Fanefjord Laursen

Mindshare og IUM roser Berlingske.dk for at konsolidere sine mange erhvervs-undersite i færre, klarere brands.

“Det overrasker ikke os, at Berlingske ser et behov for at rebrande og konsolidere sine erhvervs-undersites,” siger digital director Anders Larsen, IUM.

Business.dk ligger i hård konkurrence med konkurrenter som Epn.dk og Børsen.dk. Samtidig har Berlingske også spredt business-stoffet ud i en række små knopskydninger, som ikke har været ideelt - set med annoncemarkedets øjne.

“Trenden går lidt den anden vej, væk fra mange knopskydninger. Det giver god mening, at Berlingske ser en fordel i at læne sine erhvervs-undersites mere op af det kendte Berlingske-brand og samtidig samle sit erhvervsindhold og -læsere under færre klare brands,” siger Anders Larsen.

Lad os se tallene
Mindshare hilser altid konsolidering hos online-medier velkommen. Det er med til at professionalisere markedet og reducere omkostninger.

“Omvendt, så vil vi altid evaluere de respektive medier i forhold til deres faktiske målgrupper og ikke i forhold til selvvalgte kategorier. Det vil sige, at vi selvfølgelig vil analysere Business.dk’s nye profil og vurdere hvad det betyder for mediets evne til målrettet at nå b2b- og højindkomst-målgrupperne," siger Paw Saxgren, Interacitve Director hos Mindshare.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også