Bureauer: Business.dk var nødt til at samle kræfterne
Mindshare og IUM roser Berlingske.dk for at konsolidere sine mange erhvervs-undersite i færre, klarere brands.
“Det overrasker ikke os, at Berlingske ser et behov for at rebrande og konsolidere sine erhvervs-undersites,” siger digital director Anders Larsen, IUM.
Business.dk ligger i hård konkurrence med konkurrenter som Epn.dk og Børsen.dk. Samtidig har Berlingske også spredt business-stoffet ud i en række små knopskydninger, som ikke har været ideelt - set med annoncemarkedets øjne.
“Trenden går lidt den anden vej, væk fra mange knopskydninger. Det giver god mening, at Berlingske ser en fordel i at læne sine erhvervs-undersites mere op af det kendte Berlingske-brand og samtidig samle sit erhvervsindhold og -læsere under færre klare brands,” siger Anders Larsen.
Lad os se tallene
Mindshare hilser altid konsolidering hos online-medier velkommen. Det er med til at professionalisere markedet og reducere omkostninger.
“Omvendt, så vil vi altid evaluere de respektive medier i forhold til deres faktiske målgrupper og ikke i forhold til selvvalgte kategorier. Det vil sige, at vi selvfølgelig vil analysere Business.dk’s nye profil og vurdere hvad det betyder for mediets evne til målrettet at nå b2b- og højindkomst-målgrupperne," siger Paw Saxgren, Interacitve Director hos Mindshare.