Business.dk relanceret

Berlingske Media har samlet tre erhvervssites under samme paraply på Business.dk.
MediaWatch

Indholdet fra Erhvervsbladet.dk, Dinepenge.dk og Bny.dk er blevet samlet på Business.dk under navnet Berlingske Business. Det skriver erhvervsredaktør Linda Overgaard og onlineredaktør på Business.dk Søren Dietrichsen på sitet.

En række undersites under Business-brandet er ligeledes blevet relanceret såsom innovation, brancher, økonomi og privatøkonomi.

Lægger man FDIM-brugertallene for de forskellige Berlingske business-sites sammen for oktober giver det omkring 570.000 brugere, hvilket overstiger erhvervsbruger-topscoreren Euroinvestor.dk, men en del af brugerne går formentlig igen på de forskellige Berlingske Business-sites.

Målet er at blive stærkere på breaking news og at forbedre sitets børsværktøj samt tilføre nye indexer, valutaomregner, kurser, blogs, debatter, sociale medier og tv. Derudover kan man tilgå Berlingskes betalingstjeneste Infoshop fra det relancerede erhvervssite.

“At vi nu kun skal koncentrere os om et business-site giver os rigtig gode muligheder for at udvikle sitet - og meget gerne i samarbejde med brugerne. Så hold dig endelig ikke tilbage fra at at komme med ris og ros og gode forslag til forbedringer,” skriver redaktørerne på Business.dk.

Ud over Infoshoppen har koncernchef Lisbeth Knudsen også varslet, at der kommer flere betalingstjenester i løbet af efteråret til Business.dk i form af et abonnement på "Plus-indhold", der hidtil primært har bestået i mikrobetalinger for enkelte artikler som på Bt.dk.

Ifølge Lisbeth Knudsens tidligere udtalelser til Mediawatch.dk, skal konceptet tilpasses til det enkelte mediebrand, men samtidig kan et Plus-abonnement give adgang til alt andet Plus-indhold i Berlingske-koncernen.

- TBH

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også