MediaWatch

Gaffa udvikler Spotify-app

Gaffa vil i lighed med andre medier benytte Spotifys nye mulighed for at udvikle apps i samarbejde med den digitale musiktjeneste og dens enorme sangkatalog.

Den digitale musikservice Spotify lancerede i går en 'Spotify Apps platform', som udviklere og mediepartnere kan bruge til at bygge apps inde i Spotify-tjenesten. Det skal styrke Spotify i konkurrencen med Apples Itunes.

Danske Gaffa er et af de musik-medier, som har indgået aftale med Spotify. Aftalen giver brugerne mulighed for til at springe direkte fra anbefalinger, anmeldelser og nyheder til at høre musikken, eller få relevant indhold som playlister, koncertinfo og nyheder præsenteret på baggrund af den aktuelle musik de lytter til på Spotify.

Andre partnere inkluderer musikmagasinet Rolling Stone, avisen the Guardian, Last.fm og Songkick, skriver Guardian.co.uk.

Gaffas Spotify-app blev sammen med de øvrige mediers apps lanceret på en pressekonference i New York i går.

Gaffas aftale med Spotify dækker Danmark, Norge og Sverige, og er for Gaffa en vigtig brik i mediets nordiske ekspansion, lyder det fra ledelsen.

”Fremtiden er her og den er fed. En jukebox med indbygget Gaffa er både den inspirationskilde og det filter brugerne har brug for i den uoverskuelige strøm af ny musik som er fulgt med den digitale revolution. Et samarbejde med en cool musikservice som Spotify er en fantastisk chance for at komme bredt ud på Gaffas nye nordiske markeder," siger Robert Borges, adm. direktør på Gaffa, i en pressemeddelelse.

- CT

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Opsigelse i Ekstra Bladets ledelse, Podimo henter trecifret millionbeløb og Zentropa-chef frygter "international leverpostej" i dansk fiktiion er nogle af de vinde, der har blæst og formet det danske medielandskab i denne uge. Få dit overblik her.

Læs også

Seneste nyt

Se flere jobs