Orkla er mulig Mecom-køber i Norge
En ny køber kan være med i spillet om det mulige Mecom-salg af Edda Media, der er en af selskabets mest lønsomme medieselskaber.
Den interesserede køber skulle ifølge Kampanje.com være koncernen Orkla, som ellers solgte mediedivisionen fra i 2006 til Mecom for den nette pris af 7,5 mia. norske kr. Orkla Media inkluderede udover Edda Media også det daværende Berlingske Officin samt nogle polske selskaber.
Orklas topchef Bjørn M. Wiggen afviser at kommentere Kampanjes oplysninger med henvisning til, at selskabet aldrig kommenterer "processer vi er inde i". Han var leder af Orkla Media, da divisionen blev frasolgt og var ifølge Kampanje kritisk over for salget dengang.
Orkla har i de senere år koncentreret sig om forretningsområder med noget mere sikre afkast end mediedrift, såsom fødevarer og kemikalier, men allerede for nogle måneder siden stod det klart, at selskabet har kig på nye forretningsområder, der kan falde ind under kernekompetencen "at opbygge forbruger-mærkevarer", såsom sportsudstyr eller medier.
- TBH