Sløj september for erhvervssites

Den store opmærksomhed på gældskrise og lavvækst har langt fra smittet af på brugernes interesse for mediernes erhvervssites.

Børsen.dk og Business.dk er alene om at kunne holde status quo i brugertal blandt danske erhvervssites i september i år i forhold til sidste år. Det viser tal fra GemiusAudience.

Klassens etter og toer, Euroinvestor.dk og Jyllands-Postens Epn.dk har tabt hhv. 21.845 og 41.578 brugere i september i år i forhold til sidste år, men er dog stadig de to største sites målt på brugere.

Berlingske Media høstede en lille fremgang på Business.dk, til gengæld stod den på tilbageskridt for mediehusets to øvrige sites med erhverv og privatøkonomi som omdrejningspunkt, Erhvervsbladet.dk og Dinepenge.dk, der gik hhv. 15.890 og 33.871 brugere tilbage i forhold til september 2010. Det er dermed ikke erhvervsdelen af Berlingske Medias online portefølje, som udgiveren kan takke for de generelt styrkede brugertal, som Berlingske Media fik samlet i september.

For Bonniers Penge.dk, der er onlinedelen af magasinet Penge & Privatøkonomi, var september langt fra heller nogen festlig måned - i forhold til september 2010 er en tredjel af brugerne forsvundet i år.

- LR 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også