US: Twitter vil danse kinddans med tv

Twitter satser mere og mere på tv-samarbejder og har som seneste skud på strategien indgået samarbejde med Simon Cowells X Factor.

Mediesamarbejder er en del af det nye sort hos Twitter i jagten på større udbredelse - og bedre balance på bundlinjen, skriver New York Times online.

Twitter har især et godt øje til tv og har for nylig indgået samarbejde med amerikanske The Weather Channel, så relevante tweets om vejret bliver en del af tv-fladen og på sitet Weather.com.

Senest har Twitter investeret i ny teknologi, så fans af Simon Cowells succesformat 'X Factor', der går i luften i USA d. 2. november, for første gang også kan stemme via Twitter ud over på mobilen.

Muligheden for at stemme via Twitter betyder ifølge Twitters Chloe Sladden et skifte fra udelukkende at fokusere på at skabe engagement hos brugerne til, at Twitter bliver en del af det kreative show-flow på tv.

Chloe Sladden kom til Twitter i 2008 netop for at bygge bro mellem tv og Twitter - og hun står nu i spidsen for et syv mand stort hold, der udvikler Twitters indhold og partnerskaber, snart udvides med fire mand yderliger - og som ud over tv har pladselskaber og nyhedsorganisationer i mediepartner-kikkerten.

- LR

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også