Egmont investerer i edutainment

Egmont har købt sig ind i selskabet bag computerspillet ABCiTY som et led i strategien om at sætte sig mere på edutainment-markedet.

Med et medejerskab i selskabet bag computerspillet ABCiTY sætter Egmont yderligere fokus på at komme ind på markedet for edutainment.

”I Egmont ser vi stort potentiale i edutainment – altså tilbud til børn og deres forældre i krydsfeltet mellem leg og læring. Familier efterspørger i stigende grad underholdningstilbud, som har flere dimensioner, f.eks. motion eller som i dette tilfælde læring. ABCiTY er netop interessant for os, fordi spillet giver forældre og børn en sikker destination på nettet, hvor børnene leger sig til viden, bogstavkundskab og læsefærdigheder i et sjovt og gennemført univers,” siger Peter Schrøder, digital direktør i Egmont Kids Media, i en pressemeddelelse.

Ønsket er, at det danske edutainment-spil, der henvender sig til børn i alderen fra fire til syv år, skal vokse, videreudvikles til en række nye platforme og udbredes til andre lande.

”Aftalen repræsenterer præcis den slags investeringer, vi gerne vil gøre flere af fremover. Det er et ambitiøst og gennemarbejdet koncept, som er kommet flot fra start, og som fra begyndelsen er udviklet til at fungere på mange platforme. Sammen kan vi nu løfte ABCiTY til næste niveau – det kan blive rigtig stort,” siger Peter Schrøder.

Parterne vil ikke offentliggøre hverken salgspris eller Egmonts ejerandel.

Egmont er ikke den eneste mediegigant, der har blikket rettet mod edutainment og e-learning. Den finske mediekoncern Sanoma har netop købt to virksomheder med fokus på e-learning, Bonnier Utbildning i Sverige og det finske Tammi Learning, og også News Corp. har investeret betydeligt i området i år.

- LR

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også