Dét skriver udlandet om medier i dag

Orkla kan få comeback som mediekæmpe, svensk avis forsøger sig med Ipad-magasin og WSJ omfavner Facebook, lyder nogle af dagens udvalgte internationale medienyheder.
MediaWatch

1. Orkla kan få mediecomeback
Før Berlingske Media blev solgt til Mecom, og stadig var et Officin, hed ejeren Orkla Media. Orkla droppede dog for tre år siden medieaktiviteterne for at koncentrere sig om blandt andet fødvaremærkevarer. Men nu kan Orkla Media være på vej til et mediecomeback, skriver kampanje.com.

2. Nyt Ipad-magasin fra Svenska Dagbladet
Nordjyske Medier fik ikke økonomisk valuta for sin roste satsning på et Ipad-magasin, men nu forsøger Svenska Dagbladet at gøre dem kunsten efter med Ipad-magasinet SvD Insikt. Det skriver resume.se.

3. WSJ klar med Facebook-nyheder
Wall Street Journal forsøger at tackle problemet med, at brugerne foretrækker Facebook frem for mediernes sites, når de skal debattere og holde sig orienteret. Derfor lancerer avisen WSJ Social, et nyhedsprodukt målrettet Facebook ud fra devisen, at Facebook er et "nyt slags internet". Det skriver forbes.com.

4. Stor erstatning til NoW-offer
Familien til den myrdede pige, hvis mobiltelefon blev aflyttet af News Corp.-avisen News of the World, der siden blev lukket, er blevet tilbudt en erstatning på ca. 25 mio. kr. (3 mio. pund) af medieselskabet, skriver guardian.co.uk.

5. Irsk avis afprøver 'augmented reality'
Ny app gør papiraviser interaktive ved brugen af 'augmented reality', som eksempelvis bringer visse historier eller annoncer til live. Den fidus afprøver en irsk avis i samarbejde med app-selskabet Blippar. Det skriver poynter.org på baggrund af thenextweb.com.

- TBH

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også