Webtrafik: Lille plus til Berlingske i koncernkapløb

Det lykkedes Berlingske-koncernen at æde markedsandele fra JP/Politikens Hus i juni, når man ser på det samlede brugertal på tværs af koncernernes websites. Det viser de seneste tal fra FDIM/Gemius. Tilsammen nåede de to koncerner 2.546.540 danske brugere i løbet af måneden. En annoncør som valgte udelukkende at bruge JP/Pol-sites kunne nå 77,9 procent af disse brugere, mens han på Berlingske-sites ville kunne nå 73,5 procent. De tilsvarende tal var i juni henholdsvis 79,3 og 73,3.
MediaWatch

Det lykkedes Berlingske-koncernen at æde markedsandele fra JP/Politikens Hus i juni, når man ser på det samlede brugertal på tværs af koncernernes websites. Det viser de seneste tal fra FDIM/Gemius.

Tilsammen nåede de to koncerner 2.546.540 danske brugere i løbet af måneden. En annoncør som valgte udelukkende at bruge JP/Pol-sites kunne nå 77,9 procent af disse brugere, mens han på Berlingske-sites ville kunne nå 73,5 procent. De tilsvarende tal var i juni henholdsvis 79,3 og 73,3.

Men værdien af at placere sine annoncer hos den ene eller anden koncern afhænger i høj grad af, hvor længe kampagnen skal køre. På den korte bane er sites i JP/Politiken Hus-familien nemlig stadig langt foran Berlingske-konkurrenterne.

På en gennemsnitlig dag i juni nåede de to koncerner i fællesskab 921.540 danske brugere. 78 procent af dem kunne nås gennem JP/Pol-sites, mens Berlingske kun nåede 55 procent. De tilsvarende tal for maj var 78,4 og 54,5.

Berlingske kom med andre ord et skridt nærmere i juni på månedstallet og et museskridt nærmere på dagstallet.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også