Det lykkedes Berlingske-koncernen at æde markedsandele fra JP/Politikens Hus i juni, når man ser på det samlede brugertal på tværs af koncernernes websites. Det viser de seneste tal fra FDIM/Gemius.
Tilsammen nåede de to koncerner 2.546.540 danske brugere i løbet af måneden. En annoncør som valgte udelukkende at bruge JP/Pol-sites kunne nå 77,9 procent af disse brugere, mens han på Berlingske-sites ville kunne nå 73,5 procent. De tilsvarende tal var i juni henholdsvis 79,3 og 73,3.
Men værdien af at placere sine annoncer hos den ene eller anden koncern afhænger i høj grad af, hvor længe kampagnen skal køre. På den korte bane er sites i JP/Politiken Hus-familien nemlig stadig langt foran Berlingske-konkurrenterne.
På en gennemsnitlig dag i juni nåede de to koncerner i fællesskab 921.540 danske brugere. 78 procent af dem kunne nås gennem JP/Pol-sites, mens Berlingske kun nåede 55 procent. De tilsvarende tal for maj var 78,4 og 54,5.
Berlingske kom med andre ord et skridt nærmere i juni på månedstallet og et museskridt nærmere på dagstallet.