Google+ får kunder på rekordtid

Googles nye Facebook-konkurrent, Google+, har i løbet af den første måned samlet 25 millioner brugere. Det er langt hurtigere, end den tid Myspace, Twitter og Facebook brugte på at opnå samme antal brugere, skriver Børsen. Den hurtige udbredelse imponerer dog ikke Roslyn Layton, der er chef for markedsanalyse i det danske internetudviklingsfirma Klean.
MediaWatch

Googles nye Facebook-konkurrent, Google+, har i løbet af den første måned samlet 25 millioner brugere. Det er langt hurtigere, end den tid Myspace, Twitter og Facebook brugte på at opnå samme antal brugere, skriver Børsen.

Den hurtige udbredelse imponerer dog ikke Roslyn Layton, der er chef for markedsanalyse i det danske internetudviklingsfirma Klean.

”I dag ved internetbrugerne, hvad et socialt netværk er for en størrelse, og de er derfor parate til at koble sig på, langt hurtigere end da for eksempel Myspace eller Facebook startede,” siger hun.

Helt afgørende for, om Google+ kan blive den store succes, er, at det også lykkes Google at fange annoncemarkedets interesse for Google+ og give Facebook konkurrence her, vurderer Roslyn Layton.

-MS

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også