Groupon kommer til Danmark

Amerikanske Groupon har inspireret danske pendanter som Berlingskes Sweetdeal og downtown.dk, der hver dag tilbyder rabat på en oplevelse eller lignende, hvis tilstrækkeligt mange mennesker køber tilbuddet.
MediaWatch

Amerikanske Groupon har inspireret danske pendanter som Berlingskes Sweetdeal og downtown.dk, der hver dag tilbyder rabat på en oplevelse eller lignende, hvis tilstrækkeligt mange mennesker køber tilbuddet.

Til september kommer Groupon til Danmark igen, efter at selskabets tidligere forsøg på at etablere sig på markedet løb ud i sandet, skriver comon.dk. Selvom markedet nu svømmer over med rabatsites, mener Groupons nye danske ledelse, at der er plads til dem.

“Vores danske konkurrenter fokusere meget på restauranter og spa. Det var også det, som Groupon blev udviklet med i 2008. Det er det koncept, de har kopieret, men der er sket en masse innovation fra Groupon sidenhen,“ siger Frederik Hendriksen, der er en del af det fem mands store ledelsesteam for Groupon Danmark til comon.dk.

Groupon Danmark vil således tilbyde anderledes oplevelser som crossfit og bungyjump samt udvide konceptet med en 'maindeal' og en 'sidedeal'. Uden at vide hvor mange ansatte konkurrenterne har, siger Frederik Henriksen, at Groupon bliver "betydeligt flere".

Blandt andre Sweetdeal har dog formentlig den fordel, at konceptet indtil videre er til stede i over 30 byer og satser på yderligere ekspansion.

- TBH

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også