TV 2: Mobil gi'r web baghjul på Tour'en

På tredjedagen i årets Tour de France tegner mobilen sig til at blive et større trækplaster end nettet, når det handler om at følge stigningerne i det franske, skriver TV 2.

På tredjedagen i årets Tour de France tegner mobilen sig til at blive et større trækplaster end nettet, når det handler om at følge stigningerne i det franske, skriver TV 2.

Søndag havde TV 2 203.751 besøg via deres Tour-app (Iphone plus Android), mens TV 2's Tour-website, tour.tv2.dk, havde 147.678 besøg. Lørdag var forskellen endnu større: 210.829 besøg på mobilen mod 120.216 besøg på tour.tv2.dk. Forskellen skyldes ikke, at web-interessen er faldet, pointerer TV 2, i snit ligger trafikken 15 pct. højere de to første dage i forhold til sidste år.

”Det bemærkelsesværdige er, at vi taler ekstra medieforbrug. Web er kommet endnu bedre fra start end 2010 og læg så dertil trafikken fra apps, der er markant større end trafikken på web,” siger Jan Hoffmann, der er Mobile Manager hos TV 2 Net i meddelelsen.

TV 2's Tour-applikation er i øjeblikket den mest downloadede gratis applikation i App Store i Danmark. B.T.'s Tour de France-app, der også er gratis, har foreløbig lagt sig på en 10. plads.

- LR

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også