TV 2 ruster sig til bannerkamp

Konkurrencen på målrettet bannerannoncering, behavioral targeting, skærpes. Tidligere på ugen kom det frem, at Jyllands-Posten og Politiken lige som en række andre dagblade går PBT-vejen i samarbejde med tyske Nugg.ad, og i dag skriver TV 2 i en pressemeddelelse, at tv-kanalen har indgået samarbejde med Specific Media for at kunne tilbyde kunderne den mere træfsikkre bannerannoncerings-form.

Konkurrencen på målrettet bannerannoncering, behavioral targeting, skærpes.

Tidligere på ugen kom det frem, at Jyllands-Posten og Politiken lige som en række andre dagblade går PBT-vejen i samarbejde med tyske Nugg.ad, og i dag skriver TV 2 i en pressemeddelelse, at tv-kanalen har indgået samarbejde med Specific Media for at kunne tilbyde kunderne den mere træfsikkre bannerannoncerings-form.

Baggrunden er en kraftig vækst inden for målrettet bannerannoncering. Ifølge TV 2 var under 1 pct. af display-markedets omsætning behavioral targeting, mens det i dag udgør cirka 15 pct. og forventes at tage 20-25 pct. af markedet inden for de kommende 2-3 år.

"TV 2 arbejder konstant på at levere den højest mulige effekt for vores annoncører, vi garanterer f.eks. de såkaldte in-screen-eksponeringer. Nu opruster vi på området og styrker i samarbejde med Specific Media kvaliteten i vores målrettede markedsføringstilbud til kunderne. Dermed får vi mulighed for at tilbyde annoncørerne et produkt, hvor der er stor dækning på berigelsen af data," siger Jan Vetlov, salgsdirektør for TV 2 Net Salg i meddelelsen.

- LR

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også