Roskilde sparker til sociale medier

Roskilde Festival har i år bl.a. opgraderet med et online medie, hvor festivalgæsterne skaber indholdet - og bedt gæsterne udvikle festival-apps.
MediaWatch

En toiletapp, der viser vej til Roskilde Festivals reneste toiletter, er blot én af de ting, der i år gør festivalen endnu mere digital, skriver Berlingske.

App’en er blevet udviklet gennem Roskilde Labs, hvor Roskilde sidste efterår åbnede for, at alle med en god ide kunne lave nyttige apps til festivalen. Herfra kommer også de to apps 'APPetizer', der er en madguide, og 'CrowdPulse', der får publikums mobiler til at blinke i takt til koncerterne.

Derudover skaber publikum selv deres eget festivalmedie via siden liveproject.me, hvor festivalfolket uploader billeder og film.

Samtidig er campingområderne også kommet på Facebook Places, fortæller Roskilde Festivals redaktør for sociale medier, Mads Mikkelsen.

”Vi har i år oprettet alle campingområderne på Facebook Places, og derfor kan gæsterne checke ind og så spørge andre, hvor der er plads. Samtidig sidder der også en medarbejder og svarer på spørgsmål, der måtte være relevante, som når der for eksempel mangler toiletpapir,” fortæller Mads Mikkelsen, der også er festivalens PR-koordinator.

-MS

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også