Blondinbella søger dansk magasin-partner

Den unge svenske super-blogger, Isabella Löwengrip, planlægger en dansk lancering af sit magasin 'Egoboost’ i 2012, der blev introduceret i Sverige i april 2010.
Per Fanefjord Laursen

Den unge svenske super-blogger, Isabella Löwengrip, planlægger en dansk lancering af sit magasin 'Egoboost’ i 2012, der blev introduceret i Sverige i april 2010.

Den 20-årige web-iværksætter søger danske samarbejdspartnere til en dansk udgave af magasinet og sendte en åben invitation til den danske branche på fredagens FDIM-konference 'Media Summit', hvor Isabella Löwengrip var blandt oplægsholderne.

"Jeg ved ikke, hvilke magasinudgivere, men drømmen er en af de store som Aller og Egmont," siger hun.

'Egoboost' er inspireret af en bog, Isabella Löwengrip skrev af samme navn, og er fuld af gode råd til unge kvinder om job, livstil, m.m.

”Jeg gik uden om et rent ungdomsblad, men valgte et stofområde, jeg ved noget om,” siger hun.

”Først fik jeg naturligvis at vide, at print var håbløst gammeldags og dyrt. Løsningen blev, at jeg lancerede mit magasin ved at sælge mange abonnementer med rabat, før magasinet overhovedet fandtes, således at jeg havde de ca. 400.000 svenske kr. det krævede at komme i gang,” siger hun.

Første udgave kostede i alt 700.000 sek. at sende på gaden, men omsatte for 1,5 mio sek., og så kunne hun skrive en ny, succesrig forretning på sit korte CV.

Hendes udgangspunkt i mediebranchen, bloggen 'Blondinbella', som hun lagde kimen til allerede som 14-årig, har 35.000 unikke månedlige brugere i Danmark, oplyser hun, så der er noget at bygge på. I Sverige har hun ca. 300.000 faste brugere per uge.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også